Risalamande

Oprettet d. under Suvida Opskrifter

Risalamande

Så fik jeg fremtryllet en virkelig lækker risalamande! Jeg er så positivt overrasket. 


Kalorie indholdet er skruet væsentlig ned og den er fri for raffineret sukker, men den går ikke på kompromis med smagen. Så bliver det ikke bedre i mit hoved. Hvis du har lyst til at prøve opskriften, så kommer den herunder. Jeg håber den lever op til jeres forventninger!

Risengrød: 


115 gram grødris, 1,75 dl vand og en knivspis salt, koges sammen i en gryde i 2-3 min. 
Herefter tilføjes 6,5 dl letmælk, og det hele koges op under omrøring. Når mælken begynder at koge/boble skrues ned på lav varme og grøden simrer videre under låg i 40-50 min, alt efter hvor fast den ønskes. Rør meget gerne i grøden undervejs. - Risengrøden behøver ikke laves efter denne opskrift, den skal bare laves på letmælk og ikke sødmælk.



Risalamande


• 900 gram risengrød 

• 1,5 dl soya fløde
• 60 gram Suvida sukker erstatning (Køb det her)
• 0,5 tsk vaniliepulver 

• 40 gram smuttede mandler 
Pisk fløden stiv og rør den sammen med den kolde risengrød. 

Hak mandlerne og tilsæt dem sammen med, Suvida sukkererstatning og vaniliepulver.
Smag risalamanden til ved at holde lidt igen med sukker og vaniliepulver eller tilsæt ekstra så den bliver præcis som den du husker fra barndommen. 

 

Jeg håber i er ligeså vilde med den som jeg er!

Kcal: 120 kcal pr. 100 gram

 

Rikke Præstmark: (LINK)


Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar